A comunicação empresarial: um estudo evolutivo das teorias das organizações

Authors

  • Maria Terezinha Angeloni UNISUL - Universidade do Sul de Santa Catarina
  • Caroline Brito Fernandes

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

This article has for objective to inside make a historical analysis of the function communication of the companies from the Theories of the Organizations. The long one of exactly is looked to it, to show the appearance of this variable, the communication, in the different periods of training of the administrative thought, showing the interaction of itwith the organization. KEYWORDS: Communication; Theory of the organizations; Historical analysis

Author Biography

Maria Terezinha Angeloni, UNISUL - Universidade do Sul de Santa Catarina

Graduada em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (1975), mestrado em Administração - Université Pierre Mendes France (1992), mestrado em Administração pela Universidade Federal da Paraíba (1986) e doutorado em Administração - Université Pierre Mendes France (1994) nas áreas de concentração de Gestão da Informação e da decisão. Realizou pesquisas com o apoio do CNPq, FUNGRAD e PIBIC nas áreas da decisão e do conhecimento. Criou e coordenou o Núcleo de Estudos em Gestão da Informação, do Conhecimento e da Tecnologia- NEGICT na UFSC. Foi Vice Presidente e Presidente do Conselho Científico da Sociedade Brasileira de Gestão do Conhecimento- SBGC. Atualmente é professora e pesquisadora da Universidade do Sul de Santa Catarina. Palestrante nas áreas: gestão do conhecimento, gestão da informação, comunicação organizacional, processo decisório.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

1999-01-01

How to Cite

Angeloni, M. T., & Fernandes, C. B. (1999). A comunicação empresarial: um estudo evolutivo das teorias das organizações. Revista De Ciências Da Administração, 1(2), 84–94. https://doi.org/10.5007/%x