A theory of curricular approaches to the teaching of socio-scientific issues
Resumo
Using Ziman?s model of the interface between science, technology and society, five models are derived from the Scientific Literacy literature to characterize the teaching of socio-scientific issues to high school students. Six indicators are developed to illustrate the characteristics of the models: the nature of the hierarchy of relationships between scientists, teachers and students; the source of knowledge; epistemology; distribution of knowledge in contending participants; nature of pedagogy and assessment. The models differ substantively in their view of the authority of the role of science in society ranging from deficit to collective praxis but it is argued that each model has a pedagogic purpose within a specific social context and that an epistemological thread runs through the five models.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Os autores retêm os direitos autorais e direitos de publicação sobre suas obras, sem restrições.
Ao submeterem seus trabalhos, os autores concedem à Revista Alexandria o direito exclusivo de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Essa licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, desde que seja dado o devido crédito de autoria e à publicação original neste periódico.
Os autores também têm permissão para firmar contratos adicionais, separadamente, para distribuição não exclusiva da versão publicada do trabalho neste periódico (por exemplo: depositar em repositório institucional, disponibilizar em site pessoal, publicar traduções ou incluí-lo como capítulo de livro), desde que com reconhecimento da autoria e da publicação inicial na Revista Alexandria.
