School memories: narratives of trainers of mathematics teachers

Authors

  • Francisco das Chagas Silva Souza Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Campus Mossoró
  • Augusto Sávio Guimarães do Nascimento Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Campus Mossoró

DOI:

https://doi.org/10.5007/1982-5153.2017v10n1p221

Abstract

In this article, we aim to know the constitution of teaching knowledge of Mathematics teachers from IFRN, considering the experiences in schooling prior to higher education. We are interested to understand how these teachers recall and reflect on their experiences. This is a qualitative study using narrative interviews. The reports of respondents revealed teaching methodologies used by their former teachers, school cultures and remarkable teachers they had. Despite the temporal distance, the school experiences of teachers remain alive and active and remain helpful to justifying their professional career choices.

Author Biographies

Francisco das Chagas Silva Souza, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Campus Mossoró

Doutor em Educação (UFRN). Professor do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte, campus Mossoró, onde leciona no Programa de Pós-Graduação em Ensino (IFRN/UERN/UFERSA) e no Programa de Pós-Graduação em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT-Polo IFRN).

Augusto Sávio Guimarães do Nascimento, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte - Campus Mossoró

Graduado em Licenciatura Plena em Matemática pelo IFRN – Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte, Campus Mossoró. Especialista em Ensino de Matemática (IFRN), mestrando pelo Programa de Pós-graduação em Ensino (IFRN/UERN/UFERSA). Professor de Matemática na rede privada de Mossoró.

Published

2017-05-30

Issue

Section

Artigos