Thematic approach in science teaching: characterization of proposals for in high school
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2017v10n2p305Abstract
This work aims to map pioneering initiatives related to the insertion of proposals to thematic approach in Physics, Chemistry and Biology Teaching, in high school. A literature review was carried out in event proceedings and Brazilian journals, considering the period from 2006 to 2011, defined from historical milestones related to the edition of National Curricular Parameters. For analysis, the localized studies were grouped according to the type of insertion that was denominated as expanded or punctual. Then, the proposals were depicted under two parameters: nature of the theme and purpose of scientific concepts. Among the results, it is predominant the punctual implementation, grounded on conceptual and contextual themes, in which the topic studied is generally determined by the scientific conceptualization. However, the analysis of these publications indicates that a broader understanding of school content seems to be emerging, which is not limited to the conceptual framework of the school disciplines.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY