Schemata and readingcomprehension

Autores

  • José Luiz Meurer UFSC

Resumo

At school, and also after formal schooling takes place, the acquisition of new knowledge is in great measure dependent on reading comprehension. The total task of understanding written discourse depends on the distribution of information in the printed text, and on the voluntary and automatic activation of information or 'schemata' in the reader's mind. Thus, what different readers 'comprehend' of a given text may vary considerably. Reading comprehension is a function of the nature of the text itself and of the extent to which the reader possesses, uses, and integrates pertinent background knowledge, or schemata.

Biografia do Autor

José Luiz Meurer, UFSC

Atualmente é professor titular da Universidade Federal de Santa Catarina e exerce a função de Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Inglês. Possui graduação em Letras - Licenciatura em Português / Inglês pela Faculdade Católica de Filosofia, Ciência e Letras de Bagé (1972), mestrado em Letras (Inglês e Literatura Correspondente) pela Universidade Federal de Santa Catarina (1978), mestrado em Lingüística - Georgetown University (1981) e doutorado em Lingüística - Georgetown University (1985).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

1991-01-01

Edição

Seção

Artigos