Littlemore, J. & Low, G. (2006). Figurative Thinking and Foreign Language Learning
Resumo
Figurative Thinking and Foreign Language Learning, written by professors Jeannette Littlemore and Graham Low, addresses the issues of figurative language and the challenges it poses for foreign language learners. The perspective taken in the book aims at combining the achievements of researches that investigate figurative language in use, exploring its linguistic aspects, with those coming from a more cognitive approach, associated with the theory of conceptual metaphor, introduced by Lakoff and Johnson (1980).
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2007 Ricardo Luiz Teixeira de Almeida
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.