Betraying and delivering: filming Disgrace
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8026.2011n61p269Resumo
While much criticism of film adaptation has focused on issues of fidelity to original literary texts, this article argues that the film version of J. M. Coetzee’s Disgrace ‘betrays’ the original novel through faithfully revealing the tensions and contradictions of the original. The article also examines the ways in which the film attempted to give a more positive portrayal of South Africa through an emphasis on Lucy rather than her father, but points to ways in which the shock of the central violent crime in the film exceeds that in the novel.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.