Revista educação temática digital: approach between education and information science

Authors

  • Leilah Santiago Bufrem UFPR - Curitiba - PR
  • Sônia Maria Breda Universidade Federal do Paraná
  • Tidra Viana Sorribas Universidade Federal do Paraná

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2007v12n23p195

Keywords:

Educação Temática Digital, Scientific report, Education, Information Science

Abstract

This paper discusses Educação Temática Digital. It presents its historic since the start in 1999 as Revista Online da Biblioteca Prof. Joel Martins. It analyses the subject contents of that production, and points out the approach between Education and Information Science. It presents the distribution per year and per title of 147 articles. The terms of the database are standardized and then classified into major thematic groups in order to comment on the subject contents trends, Education is revelead the most recurrent descriptor. It emphasyzes the contribution of the serial as a planned expression of editorial works on education issues.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Leilah Santiago Bufrem, UFPR - Curitiba - PR

É professora titular do curso de Gestão da Informação e do Programa de Pós-Graduação em Educação da UFPR. É membro do conselho assessor da revista Iberoamericana sobre usuario de informacao.

mais informações:currículo lattes - cnpq

Sônia Maria Breda, Universidade Federal do Paraná

Doutoranda em Educação pela Universidade Federal do Paraná. Professora Assistente do Departamento de Ciência e Gestão da Informação da Universidade Federal do Paraná

Tidra Viana Sorribas, Universidade Federal do Paraná

Bolsista de Iniciação Científica (PIBIC/CNPq). Aluna do Curso de Gestão da Informação da Universidade Federal do Paraná

Published

2007-12-04

How to Cite

BUFREM, Leilah Santiago; BREDA, Sônia Maria; SORRIBAS, Tidra Viana. Revista educação temática digital: approach between education and information science. Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, [S. l.], v. 12, n. 23, p. 195–215, 2007. DOI: 10.5007/1518-2924.2007v12n23p195. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2007v12n23p195. Acesso em: 8 nov. 2024.

Issue

Section

Articles