Use of social media by university libraries with focus on relationship marketing

Authors

  • Walqueline Silva Araújo Universidade Federal da Paraíba
  • Júlio Afonso Sá Pinho Neto Universidade Federal da Paraíba
  • Gustavo Henrique Araújo Freire Universidade Federal do Rio de Janeiro

DOI:

https://doi.org/10.5007/1518-2924.2016v21n47p2

Keywords:

Social Media, University Library, Relationship Marketing

Abstract

Reflects on the use of social media by university libraries as a tool for implementation of relationship marketing. It reflects on the need to train people to work in this new context of social media, to ensure the potential of the development of these technologies and use efficiently. It concludes that the inclusion of digital technologies such as social media, by university libraries, should constitute an essential element in the modernization of these especially with regard to organizational communication, since it is able to perform a professional work in this area faced with a society where reigns a strong virtual culture.

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Author Biographies

Walqueline Silva Araújo, Universidade Federal da Paraíba

Mestra em Ciência da Informação pela Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Especialista em Biblioteconomia pelas Faculdades Integradas de Jacarepaguá (FIJ). Bacharel em Biblioteconomia pela UFPB. Bibliotecária-Documentalista na UFPB.

E-mail: walqueline.araujo@gmail.com

Júlio Afonso Sá Pinho Neto, Universidade Federal da Paraíba

Pós-Doutor em Ciência da Informação pela Faculdade de Comunicação e Documentação da Universidade de Murcia (Espanha). Professor Associado do Departamento de Comunicação da Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Coordenador do Curso de Relações Públicas da UFPB. Professor do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Mestrado e Doutorado) da UFPB.

Gustavo Henrique Araújo Freire, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutor em Ciência da Informação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Professor Associado I do curso de Biblioteconomia e Gestão de Unidades de Informação (CBG), na Universidade Federal do Rio de janeiro (UFRJ). Professor do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação (Mestrado e Doutorado) da Universidade Federal da Paraíba (UFPB). Professor do Mestrado Profissional em Gestão de Organizações Aprendentes da UFPB. Membro do Conselho Editorial da Editora Universitária da Universidade Federal da Paraíba UFPB.

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Published

2016-09-12

How to Cite

ARAÚJO, Walqueline Silva; PINHO NETO, Júlio Afonso Sá; FREIRE, Gustavo Henrique Araújo. Use of social media by university libraries with focus on relationship marketing. Encontros Bibli: revista eletrônica de biblioteconomia e ciência da informação, [S. l.], v. 21, n. 47, p. 2–15, 2016. DOI: 10.5007/1518-2924.2016v21n47p2. Disponível em: https://periodicos.ufsc.br/index.php/eb/article/view/1518-2924.2016v21n47p2. Acesso em: 21 dec. 2024.

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