The enjoyment and the Physics teaching-learning: a methodological proposal
Abstract
In the present text we describe a Physics teaching methodology that has been currently applied with undergraduate students at Unijuí University and in High Schools. The proposal, which has a constructivistic basis, valorizes the understanding of Science as a human product, supporting the teaching-learning process on experimental activities, on established Science knowledge and on Students alternative ways of thinking. In comparison to the traditional Physics teaching, we propose a more attractive model, with emphasis on the comprehension of physical concepts and on their relation to daily live.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >