An analysis of Electricity History present in textbooks: Benjamin Franklin s case
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2008v25n1p141Abstract
This work analyzes how history of electricity is presented in textbooks for Fundamental and Secondary Schools. In particular it analyzes how Benjamin Franklin s studies on electricity are described by these books taking into account the quality of historical information and ideas on the nature of Science conveyed by these historical narratives. We found that history of Science presented in the analyzed textbooks is superficial, with many historiographic mistakes, and brings erroneous views on the nature of Science and its method that do not correspond to the current epistemological knowledge. Usually these narratives reinforce the idea of the existence of genius minds, value only the currently accepted scientific knowledge and transmit the empirical inductivist views on the scientific dynamics.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >