Historical narratives: gravity, world systems and nature of science
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2014v32n1p99Abstract
According to the understanding that teaching scientific concepts and teaching about science should not be dissociated, a set of historical narratives used in the context of high school is presented in this work, expanding upon some considerations on the historical facts and implemented choices in their elaboration. The study also draws attention to the potentials, possibilities, and limitations of the narratives. These points refer explicitly to reflections related to a flexible use, considering the particularities of educational contexts.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >