The history of evolution of the physical concept of energy as subsidy for its teaching and learning – part II
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-7941.2015v32n3p738Abstract
This paper aims to show the essential aspects of the development of the physical concept of energy, in order to subsidize the choice of teachers on the best way to understand and teach this concept, and it is divided into two parts. Firstly, we have shown some contributions by Thomas Young, Johann Bernoulli, Galileo Galilei, René Descartes and Leibniz, and how was the evolution of the physical concept of energy in the context of machines and beyond the mechanics. In the second and final part, we have finished our analysis presenting some decisive contributions of Joule and Kelvin for the correct and modern formulation of the principle of conservation of energy and, consequently, of the physical concept of energy. Then, we have given our suggestion on how to approach this concept in the classroom.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >