High School students' conceptual schemes on the physical behavior of extrinsic semiconductors
Abstract
In this paper, we expose the didactic need to undertake investigations oriented to integrate the basic notions of Physics of Semiconductor in the High School Physics and Chemistry curriculum. The objective of this approach is to serve as complement and support to study of the Electronics in the Technology Area. In this sense, we present the results of an investigation carried out with High School students (14-15 years), about theirs conceptions and learning difficulties on the electrical behaviour of extrinsic semiconductors.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >