Demonstrations in the classroom: Images inside ligth bulbs
Abstract
As handling a transparent incandescent light bulb (turned off), a student observes bright images inside of it. Why do they appear? A more careful analysis leads to a curious answer: the inferior part of the light bulb works as a concave mirror and the superior part as a convex mirror. In this article, besides demonstrating experimentally the answer above, the teacher takes advantage of this simple device to become the study of the geometric optics (concave and convex mirrors) more attractive and provocative.Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
DECLARAÇÃO DE RESPONSABILIDADE Certifico que participei da concepção do trabalho, em parte ou na íntegra, que não omiti quaisquer ligações ou acordos de financiamento entre os autores e companhias que possam ter interesse na publicação desse artigo. Certifico que o texto é original e que o trabalho, em parte ou na íntegra, ou qualquer outro trabalho com conteúdo substancialmente similar, de minha autoria, não foi enviado a outra revista e não o será enquanto sua publicação estiver sendo considerada pelo Caderno Brasileiro de Ensino de Física, quer seja no formato impresso ou no eletrônico.
Caderno Brasileiro de Ensino de Física, Florianópolis, SC, Brasil - - - eISSN 2175-7941 - - - está licenciada sob Licença Creative Commons > > > > >