Subjective Profile: case studies

Authors

  • Alberto Villani USP - São Paulo
  • Dulceval de Andrade Santana USP - São Paulo
  • Sergio de Mello Arruda UEL - Párana

Abstract

This paper analyses the histories of three students in a graduated course, focusing in particular theirs involvement and performance during the course. For that, we used an instrument denominated subjective profile, with which is possible represent the readiness of certain students in relation to its own learning. We traced each student s subjective profile, in the beginning and in the end of the discipline, and teacher s one, what allowed to visualize and to understand the evolution of the learning of each one of them along the time and to point some elements that acted positive or negatively in that evolution.

Author Biographies

Alberto Villani, USP - São Paulo

Graduação em Filosofia - Licenza - Aloisianum Facultas Philosophica (1966), graduação em Fisica - Laurea - Universita degli Studi di Padova (1969) e doutorado em Física pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (1972), Livre Docência pela Universidade de São Paulo(1987) e pos-doutorado pela Universitá di Bologna (1989).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Sergio de Mello Arruda, UEL - Párana

Bacharel em Física (USP, 1976), Mestre em Ensino de Ciências (USP, 1994) e Doutor em Educação (USP, 2001).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2003-01-01

How to Cite

Villani, A., Santana, D. de A., & Arruda, S. de M. (2003). Subjective Profile: case studies. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 20(3), 336–371. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6529

Issue

Section

Artigos