Rayleigh light scattering modeling for teaching and learning purposes

Authors

  • Sonia Krapas Teixeira UFF - Rio de Janeiro
  • Paulo Acioly Marques dos Santos UFF - Rio de Janeiro

Abstract

Attention is given to the Rayleigh s light scattering modeling. This natural optical phenomenon has been produced in laboratory or classroom by a simple simulation experiment. We propose its modeling, exploring the model-based teaching and learning conception, to improve or facilitate the learner s model-building of the phenomenon and related optical properties involved.

Author Biographies

Sonia Krapas Teixeira, UFF - Rio de Janeiro

Graduação (licenciatura e bacharelado) em Física pela Universidade Estadual de Campinas (1972), mestrado em Ensino de Ciências Modalidade Física pela Universidade de São Paulo (1982) e doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (1989).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Paulo Acioly Marques dos Santos, UFF - Rio de Janeiro

Graduação em Fisica pela Universidade do Estado do Rio de Janeiro (1978), mestrado em Física pela Universidade Federal Fluminense (1981) e doutorado em Física pela Universidade Estadual de Campinas (1989).

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Published

2002-01-01

How to Cite

Teixeira, S. K., & Santos, P. A. M. dos. (2002). Rayleigh light scattering modeling for teaching and learning purposes. Caderno Brasileiro De Ensino De Física, 19(3), 341–350. Retrieved from https://periodicos.ufsc.br/index.php/fisica/article/view/6609

Issue

Section

Artigos