Enunciative (im)possibilities about English language in the discourse of publicity of foreign language institutes

Authors

  • Cristiane Carvalho de Paula Brito Universidade Federal de Uberlândia
  • Maria de Fátima Fonseca Guilherme Universidade Federal de Uberlândia
  • Nathália Gontijo da Costa Universidade Federal de Uberlândia

DOI:

https://doi.org/10.5007/1984-8412.2017v14n3p2349

Abstract

This work, based on the interface of the studies of Applied Linguistics, of Pecheutian Discourse Analysis and of Bakhtinian concepts of language, aims at analysing the discursive functioning of utterances about the English language in websites of private foreign language institutes. Our gesture of interpretation toward the corpus seeks to investigate how the entrepreneurial capitalist discourse relates to the discourse of empowerment and of motivation that obliterates and silences an entrepreneurial discursivity through its inscription in a didactic-pedagogic discursive formation, thus producing the effect that the institutes are mainly concerned with educational issues.

Author Biographies

Cristiane Carvalho de Paula Brito, Universidade Federal de Uberlândia

Doutorado em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas.

Maria de Fátima Fonseca Guilherme, Universidade Federal de Uberlândia

Doutorado em Linguística Aplicada pela Universidade Estadual de Campinas.Doutorado em Linguística Aplicada e Estudos da Linguagem pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo.

Nathália Gontijo da Costa, Universidade Federal de Uberlândia

Mestrado em Estudos Linguísticos pela Universidade Federal de Uberlândia.

Published

2017-09-25

Issue

Section

Article