Opinion article: didactic sequence for the Teaching of Spanish

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1984-8412.2022.e83281

Keywords:

Gender, Opinion article, Didactic sequence, Teaching spanish

Abstract

This work aims to present a didactic sequence for teaching of the opinion article genre to students enrolled in the Paraná Fala Espanhol language course. Therefore, it is intended to contribute to the critical formation of the student so that they can act through the language using the target language. To do so, we anchor ourselves in the Socio Discursive Interactionism (SDI). Thus, as a theoretical framework, we base ourselves on studies developed by Bronckart (2007), Bakhtin (2003), Dolz, Noverraz and Schneuwly (2010), among others. As a result, we consider that the Didactic Sequence elaborated to work with the opinion article genre presents as productive for the teaching of the Spanish language in the classroom, as it helps in the development of students' language skills.

Author Biographies

Patrícia Cardoso Batista, Universidade Estadual de Londrina (UEL)

Doutoranda pelo Programa de Pós-Graduação em Estudos da Linguagem da Universidade Estadual de Londrina (UEL). Mestra em Estudos da Linguagem pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Graduada em Letras (Português/ Espanhol) pela Universidade Estadual do Norte do Paraná (UENP).

Miguel Ángel Diez Nieto

Professor do Programa Paraná Fala Espanhol da Universidade Estadual de Maringá (UEM).  Mestre em Gestão de Pessoas e RH pela Universidad a Distancia de Madrid (UDIMA). Especialista em Ensino de Línguas Estrangeiras pela Universidade Estadual de Londrina (UEL). Graduado em Letras (Português/Espanhol) pela Universidade Paulista de São Paulo (UNIP).

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Published

2022-08-22