CHOICE OF POST GRADUATE COURSES AND ITS DETERMINING FACTORS

Authors

  • Amire Tauil Fucape Business School
  • Emerson Wagner Mainardes Fucape Business School

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2015v8n3p219

Abstract

The professionalization of the educational branch makes HEIs (Higher Education Institutions) seek information on attractiveness of their courses, that is, which factors are decisive for the choice of this institution. Thus, this study aims to identify the determining factors in the choice of students for post-graduation courses in a higher education institution. To meet the objective of a descriptive research with a quantitative approach was carried out in a higher education institution of Vitória,Espirito Santo, through the application of a questionnaire to 210 students in their first day of class in the graduate school. Data were analyzed using descriptive and multivariate statistics. The main results, which contribute positively to the attractiveness of the HEIs, are related to factors such as: the structure of the higher education institution, for example, campus security and the place of meal; update of the course, teachers with experience in the labor market and updating course subjects; and personal reasons, such as the location of the institution. These factors can be an important indicator for HEIs offering  postgraduate course.

Author Biographies

Amire Tauil, Fucape Business School

Possui graduação em Relações Internacionais pela Universidade Vila Velha (2003) e mestrado em Administração de Empresas pela Fundação Instituto Capixaba de Pesq. em Contabilidade, Economia e Finanças (2013). Atualmente é professora da Faculdade Pitágoras de Teixeira de Freitas e professora da Faculdade do Sul da Bahia.

Emerson Wagner Mainardes, Fucape Business School

Professor Associado e Pesquisador da FUCAPE Business School, é doutor em Administração para Universidade da Beira Interior (UBI - Covilhã/Portugal - 2010), possui graduação em Engenharia Industrial Elétrica pelo CEFET/PR (1993), especialização em Administração pela Universidade da Região de Joinville - UNIVILLE (2000) e mestrado em Administração pela Universidade Regional de Blumenau - FURB (2007). Atua nos seguintes temas: Marketing de Serviços, Inovação e Estratégia. É coordenador do Centro de Estudos em Marketing e Estratégia da FUCAPE Business School. Pertence ao Comitê Científico da Rome Business School. É pesquisador convidado do NECE - Núcleo de Estudos em Ciências Empresariais, centro de pesquisa da UBI. É pesquisador associado e presidente no Brasil da International Association on Public and Nonprofit Marketing (IAPNM). É editor chefe da Brazilian Business Review (BBR).

Published

2015-11-18

Issue

Section

Artigos