LEARNING STYLE OF ACCOUNTING SCIENCES STUDENTS

Authors

  • Raimundo Nonato Lima Filho Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Eliane da Silva Bezerra Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Thiago Bruno de Jesus Silva Fundação Universidade Regional de Blumenau - FURB

DOI:

https://doi.org/10.5007/1983-4535.2016v9n2p95

Abstract

This study attempts to identify the predominant learning style Undergraduate Course Students in Accounting in the modalities of classroom learning and distance education in public and private institutions in the state of Bahia. To achieve the proposed objectives we used the Learning Style Inventory (LSI). Study participants consisted of 459 students of the Accounting course. In the statistical analysis, it was found there was a predominance of assimilating learning style, represented by people who learn through reflective observation and abstract conceptualization. Thus, this study contributes to improving teaching and learning in Accounting, as it enables the institutions involved know the learning style of the student and thus create cognitive mechanisms that facilitate the processing of information at the same time allowing direct their leading methodology into account the predominant style and the stimulation of secondary styles.

Author Biographies

Raimundo Nonato Lima Filho, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Doutor em Administração (UFBA)
Professor Adjunto (UNEB)

Eliane da Silva Bezerra, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Ciências Contábeis, cursando 6º semestre do Curso de Ciências Contábeis na Universidade do Estado da Bahia-UNEB.

Thiago Bruno de Jesus Silva, Fundação Universidade Regional de Blumenau - FURB

Mestrando em Ciências Contábeis pela Universidade Regional de Blumenau (FURB), Especialista em Controladoria (2013) e Bacharel em Ciências Contábeis (2012) pela Universidade do Estado da Bahia (UNEB). Revisor da Revista de Gestão, Finanças e Contabilidade (ISSN 2238-5320), Pesquisador do Grupo de Educação e Pesquisa em Contabilidade (UNEB) e do Grupo Pesquisas em Controladoria e Sistemas de Informações Gerenciais (FURB). Tem interesse nas seguintes áreas: Controladoria, Contabilidade Gerencial, Educação e Ensino em Contabilidade - Aspectos Psicológicos e Comportamentais (cognição, metacognição, autorregulação), Empreendedorismo e Pequena Empresa.

Published

2016-05-02

Issue

Section

Artigos