Reflections on the status of the contemporary artist in the struggle against the official discourses: Paul Auster, literature and history
DOI:
https://doi.org/10.5007/1807-1384.2010v7n2p210Abstract
We present a reading of The New York Trilogy (1987), Leviathan (1992) and The Brooklyn Follies (2005), by Paul Auster, through the articulation between subjectivities and discourses, notably literature and history. The effort was guided by the observation of the criticism constructed by the writer in relation to the United States' national myth, in the perspective of a movement that resounds other writers' criticism, overall the north-American ones, among which Auster presents himself as a genealogical heir. In digging the discursive and historical viscera on the "origin" of the American nation, the writer presents some reflections on the national identity issue, mainly in relation to the symbols and to the way the characters deal with the official representations.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores e autoras mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online após a sua publicação (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso pode aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).