Ethics in the professional field of physical education

Autores/as

  • Sidney Ferreira Farias UFSC
  • Julio Cesar Schimitt Rocha Centro de Desportos da Universidade Federal de Santa Catarina.
  • Maria Angélica Binotto Programa de Pós-Graduação em Educação Física UFSC. Bolsista do CNPq.
  • Katia Cristine Schmitd Programa de Pós-Graduação em Educação Física da UFSC.
  • Grasiely Faccin Borges Programa de Pós-Graduação em Educação Física UFSC. Bolsista do CNPq.

DOI:

https://doi.org/10.1590/%25x

Resumen

This text aims to present theoretical arguments for the refl ection of ethics in physical education environment. The essay uses hermeneutics as approximation analyses and presents a list of conceptions and defi nitions about being an ethical professional. Therefore, the essay brings themes in ethics, action and the concept of value as examples for professional action.

Biografía del autor/a

Sidney Ferreira Farias, UFSC

Mais informações:
Currículo Lattes

Maria Angélica Binotto, Programa de Pós-Graduação em Educação Física UFSC. Bolsista do CNPq.

Mais informações:
Currículo Lattes

Grasiely Faccin Borges, Programa de Pós-Graduação em Educação Física UFSC. Bolsista do CNPq.

Mais informações:
Currículo Lattes

Publicado

2006-12-19

Número

Sección

Ponto de Vista