The psychogenetic Wallon for Education and Child
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article aims to present some evidence that the need and validity of a study of the Wallonian psychogenetic and its relations with child education, and reflect on a possible methodology to be used to address this study. Beginning with an introduction in which looking at the theoretical and practical impasses that had felt as trainer of teachers of early childhood education and that led me to pursue the theory psychogenetic. Then, in the first part presents a brief summary of the epistemological principles that sustain the Wallonian theory, the second part, the emotion topic is discussed in frame of relations that the author establishes with the other major themes: movement, intelligence, and individual teaching. And finally, I present some aspects concerning the consequences which, in my view, the theory psychogenetic the person can bring to educators in general, especially for those working with children 0 to 6 years.Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
