The psychogenetic Wallon for Education and Child
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This article aims to present some evidence that the need and validity of a study of the Wallonian psychogenetic and its relations with child education, and reflect on a possible methodology to be used to address this study. Beginning with an introduction in which looking at the theoretical and practical impasses that had felt as trainer of teachers of early childhood education and that led me to pursue the theory psychogenetic. Then, in the first part presents a brief summary of the epistemological principles that sustain the Wallonian theory, the second part, the emotion topic is discussed in frame of relations that the author establishes with the other major themes: movement, intelligence, and individual teaching. And finally, I present some aspects concerning the consequences which, in my view, the theory psychogenetic the person can bring to educators in general, especially for those working with children 0 to 6 years.Downloads
Published
2004-01-01
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.