Limits: what do we talking? Thinking the limit beyond the concept of point that we should not or can not be overcome
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2008n17p104Abstract
This text seeks questioning the understanding that it is taking regarding the issues of the limit in our educational institutions. To do so, intends to halt a conversation between author and situations of daily life in order to discuss the concept, and understanding the roles, especially by educators, the relationship with the children and their families. In addition, to sharpen as these roles are influenced by cultural and social relations, seeking to draw attention to some that care must be taken when we act in the direction of these limits and rules of collective convivências in educational institutions.Downloads
Published
2008-09-15
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.