"Who sings put his/her troubles away.": the sound-musical language in early childhood education.
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2014n29p165Abstract
This article portrays the internship experience in early childhood education of a student and a student of Pedagogy of the Federal University of Santa Catarina (UFSC), which was held at Brother Celso daycare with a group of children aged 3 to 4 years (G4) in the first half of 2013. We report the experience of being teacher of young children, along with the proposal to work with sound and musical language. This experience confirmed children as subjects producers of children's cultures, in that besides meaning they resignify objects, actions and situations giving them new functions, new meanings.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.