"Who sings put his/her troubles away.": the sound-musical language in early childhood education.

Authors

  • Juliana Schumacker Lessa Universidade Federal de Santa Catarina
  • Melina Kerber Klitzke UFSC
  • Paulo Sérgio da Graça Delgado UFSC

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2014n29p165

Abstract

This article portrays the internship experience in early childhood education of a student and a student of Pedagogy of the Federal University of Santa Catarina (UFSC), which was held at Brother Celso daycare with a group of children aged 3 to 4 years (G4) in the first half of 2013. We report the experience of being teacher of young children, along with the proposal to work with sound and musical language. This experience confirmed children as subjects producers of children's cultures, in that besides meaning they resignify objects, actions and situations giving them new functions, new meanings.

Author Biographies

Juliana Schumacker Lessa, Universidade Federal de Santa Catarina

Professora, mestre em Em Educação e Infância pelo PPGE da UFSC,atua na formação de professores no curso de Pedagogia da UFSC, membro do Núcleo de Estudos e Pesquisas da Educação na Pequena Infância - 1 Graduanda em Pedagogia na Universidade Federal de Santa Catarina
2 Graduando em Pedagogia na Universidade Federal de Santa CatarinaNUPEIN.

Melina Kerber Klitzke, UFSC

Aluna do curso de Pedagogia do Centro de Educação da UFSC

Paulo Sérgio da Graça Delgado, UFSC

Aluno do curso de Pedagogia do Centro de Educação da UFSC

Published

2014-01-15