"Who sings put his/her troubles away.": the sound-musical language in early childhood education.
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2014n29p165Abstract
This article portrays the internship experience in early childhood education of a student and a student of Pedagogy of the Federal University of Santa Catarina (UFSC), which was held at Brother Celso daycare with a group of children aged 3 to 4 years (G4) in the first half of 2013. We report the experience of being teacher of young children, along with the proposal to work with sound and musical language. This experience confirmed children as subjects producers of children's cultures, in that besides meaning they resignify objects, actions and situations giving them new functions, new meanings.
Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
