SHARED CURRICULUM IN THE CMEI OF VITÓRIA: PHYSICAL EDUCATION, ART, MUSIC AND LITERACY
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2015n31p129Abstract
http://dx.doi.org/10.5007/1980-4512.2014n31p129
In this report we aimed share experiences and practices developed in the Municipal Center for Early Education (MCEE) Denizart Dr. Santos in 2013, particularly, we analyzed the projects of Group VI (children of 05 years old) class: "Vitória, between beaches and mountains" and the project " Musicalization in Early Childhood Education (ECE) ", in dialogue with two reports produced by teachers of Physical Education and Arts. The objective is to analyze this shared activity between the different professionals with training in Pedagogy and Physical Education curriculum and how that ECE can be dynamic and involve children, recognizing them as active protagonists in MCEE. The community expressed in the practices analyzed in this work, allows us to highlight the specificities of this educational area. The interests of the subjects go towards meeting the needs of children that include aspects of to care and to educate.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.