Public Policies and Children’s Rights: a reflection from the ethnic-racial perspective

Authors

  • Anete Abramowicz Departamento de Metodologia de Ensino, Centro de Educação e Ciências Humanas, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)
  • Fabiana de Oliveira Instituto de Ciências Humanas e Letras, Universidade Federal de Alfenas (UNIFAL)

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2017v19n36p290

Abstract

Despite the fact that in recent years we have been open to discussing race-related issues in Brazil, bringing about considerable changes in the contemporary debate, discrimination related to race is still a structural variable in our reality, and education shows this racial inequality in its educational indicators and in the micropolitics of each kindergarten. The black and small children suffer a double social inequality: they are small and black. Through this reflexive essay we seek to discuss issues related to public policies and the rights of black children to education. The relevance for the development of the work is based on the smallness of studies involving public policies, education and childhood from the age and race in Brazil.

Author Biographies

Anete Abramowicz, Departamento de Metodologia de Ensino, Centro de Educação e Ciências Humanas, Universidade Federal de São Carlos (UFSCar)

É doutora em Educação pela Universidade de Campinas (UNICAMP). Possui mestrado em Educação: História, Política, Sociedade pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP). É graduada em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (USP), onde atualmente é professora associada nível 2 na USP. Fez pós-doutorado na Université Paris Descartes.

Fabiana de Oliveira, Instituto de Ciências Humanas e Letras, Universidade Federal de Alfenas (UNIFAL)

Possui doutorado e mestrado em Educação pela Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) e é graduada em Pedagogia pela mesma instituição. Fez pós-doutorado na Universidade de São Paulo (USP). Atualmente é professora do Instituto de Ciências Humanas e Letras da Universidade Federal de Alfenas (UNIFAL).

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Published

2017-12-18