Environmental Education: a right of Early Childhood Education

Authors

  • Geise Daniele Milagres Crepaldi Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho (UNESP/Rio Claro)
  • Dalva Maria Bianchini Bonotto Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho (UNESP/Rio Claro)

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2018v20n38p375

Abstract

In this article, we discuss the right of Environmental Education (EE) in kindergartens and preschools. To do so, we briefly present the history of EE. Next, we analyze the Brazilian education law and the Common National Curricular Basis in the area of early childhood education. Understanding that there are different theories and practices of EE, in this work we have brought some conceptions of Critical EE. In support of our reflections, we think that is important to EE articulate the dimension of values, knowledge and political participation
of children.

Author Biographies

Geise Daniele Milagres Crepaldi, Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho (UNESP/Rio Claro)

Pedagoga pela Universidade Estadual de Campinas - Unicamp

Mestranda em Educação, linha de pesquisa Educação Ambiental, pela Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho - UNESP/Rio Claro.

Dalva Maria Bianchini Bonotto, Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho (UNESP/Rio Claro)

Bióloga pela Universidade Estadual de São Paulo - USP

Mestre pelo Centro de Estudos Ambientais - UNESP/Rio Claro

Doutora em Educação pela Universidade Federal de São Carlos - UFSCar

Pós-doutora em Educação pela Universidad de Sevilla, Espanha

Livre-docente pelo Instituto de Biociências - UNESP - Rio Claro

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Published

2018-10-23