To constitute teacher of Infantile Education – roads and descaminhos
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
It is approached in this text the path in the construction of the identity and autonomy in doing educational of two teachers of Infantile Education. Through the autobiographical report Rita and Luiza speak about the choice of the course of Teaching of 2nd Degree from 1st to 4th series, with qualification for Infantile Education, and of your career as teachers. The autobiographical report embraces three phases: the choice of the course, outstanding facts during the course and the contents of the formation, addressed to the Infantile Education. He/she brings the memories of the beginning of the career to the domain of the docência in the first childhood. They stand out the contributions of the formation in medium level and as the knowledge they went being built in the context of the institutions.Downloads
Published
2006-06-23
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.