Performance forums for children's education in pandemic times

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5007/1980-4512.2021.e78977

Abstract

The article reports an exploratory research resulting from a survey of the dissemination of the performance of state forums for the defense of Early Childhood Education from March 15 to June 30, 2020. The closure of Early Childhood Education institutions due to the covid-19 pandemic imposed other forms of articulation for the forums. The possibility of meeting and debating online impacted the performance and dissemination of the actions of each state forum. The survey sought information from the pages and profiles of the forums on blogs, official sites, Facebook and Instagram. Among the actions disclosed, attention is given to the transmission of debates with guests, in the format of "lives", especially on Instagram. Among the debated agendas, there is a strong discussion about teaching work carried out remotely and the prospects and protocols for the careful reopening of institutions, directly linked to the emergency situation. Within the scope of the government's policy proposals for Early Childhood Education, attention is drawn to the proposal to include the acquisition of textbooks in the PNLD program for preschooler children and to meet the demands of early childhood education movements in the preparation and approval of the "new" FUNDEB law.

Author Biography

Fábio Hoffmann Pereira, Universidade Federal de Alagoas/Campus Arapiraca

Professor na área de Educação Infantil do curso de Pedagogia da Universidade Federal de Alagoas. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade de São Paulo (2004), mestrado (2008) e doutorado (2015) em Educação pela Universidade de São Paulo. Tem experiência de 19 anos na Educação Básica como professor dos anos iniciais do ensino fundamental, coordenador pedagógico e diretor de escola. Na pesquisa em Educação, tem aproximações com as seguintes temáticas: Relações de Gênero e Educação, Desempenho Escolar, Educação Infantil e Sociologia da Infância. 

Currículo completo disponível em: http://lattes.cnpq.br/8219210643690106

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Published

2021-01-29