A function of social institutions of early childhood education
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
Try to explain this text, in my view, essential aspects of the social function of institutions for children's education. The principles and general guidelines for early childhood education that we presents the results of a discussion process to coordinate with the Municipal Department of Education Florianópolis (Division of Child Education) between 2000 and 2001. The aim of the debate was to subsidize the movement of defining guidelines for action for childcare and educational Neise (Centers for Children's Education) of the municipal network. As a starting point, were recovered documents previously produced a guidance curriculum. The idea was to get a deeper understanding to help rewrite the curriculum guidelines of the city, both in the light of experience by educators of the network as a function of the definitions given for early childhood education by more current legislation.Downloads
Published
2003-01-01
Issue
Section
Article
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
![Licença Creative Commons](https://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.