Child’s relation with nature: opening child’s education doors to new apprenticeships
DOI:
https://doi.org/10.5007/1980-4512.2024.e93520Keywords:
Early Childhood Education, Child Relation with Nature, Pedagogical PracticesAbstract
This text is relative to a review of the book Opening the doors of child school: living and learning on external spaces, written by Maria da Graça Souza Horn and Maria Carmem Silveira, college teachers from Child Education area. The book, published on 2022 is the outcome of an author’s long-term partnership, both known as committed with teacher’s education and by understanding their work as a way to liven up life. The theme of child’s relation with natural Spaces is presented considering national and international child education history contribution and also contemporary developments to relieve teachers to open the doors of child education. Regardless the importance of the issue, pedagogical practices involving learning on external spaces or related to nature still are, many times, nonexistent on child education curriculum, reason why the book analyzed is so necessary to teacher’s education.
References
BRASIL. Ministério da Educação. Base Nacional Comum Curricular. Brasília, 2018.
HORN, Maria da Graça Souza, BARBOSA, Maria Carmem Silveira. Abrindo as portas da escola infantil viver e aprender nos espaços externos. Porto Alegre: Penso, 2022.
LIMA, Maria Géssica de. SOUSA, Felipe Neris Torres de. O uso excessivo de telas por crianças e adolescentes: uma análise do contexto da Convid-19. Revista Livre de Sustentabilidade e Empreendedorismo, v. 8, n. 2, p. 90-108, mar-abr, 2023.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Os direitos autorais referentes aos artigos publicados nesta revista são do autor, com direitos de primeira publicação para a revista. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
Este trabalho está licenciado com uma Licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional.