The establishment of early childhood education as a place of knowledge and research on childhood
DOI:
https://doi.org/10.5007/%25xAbstract
This paper discusses an experience of the current stage of education - Empowerment Child Education at the Federal University of Santa Catarina, providing comments on the principles that guided, with a brief report on the Pedagogy of Education and Children's indicative of the area, emphasizing the participatory observation, the recording and exchange of, the propositions, addressing even the games of children focus of comments by the authors.Downloads
Published
Issue
Section
License
As pessoas autoras cedem à revista Zero-a-Seis os direitos exclusivos de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY) 4.0 International. Esta licença permite que terceiros remixem, adaptem e criem a partir do trabalho publicado, atribuindo o devido crédito de autoria e publicação inicial neste periódico.
As pessoas autoras têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada neste periódico (ex.: publicar em repositório institucional, em site pessoal, publicar uma tradução, ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial neste periódico.
