Picking up the fragments: literary theory and the teaching of literature in English in a "Letras" course
Resumo
The teaching of literature in English at the University is a problematic issue. Complaints from both teachers and students seem to be much more frequent than expressions of enjoyment of the process of teaching and studying literature. Moreover, during departmental meetings, colleagues discuss the relevance of each other’s disciplines, acting out something like a battle for a rise in the number of hours allocated for them in the curricula.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1999 Vera Helena Gomes Wielewicki

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.