Social Linguistics and Literacies: Ideology in Discourses.
Resumo
Many people in "literate" societies, when asked to define literacy, almost always do so in terms of reading and writing abilities. This narrow interpretation of literacy, an offspring of reductionist psychology, has reigned supreme in many academic and educational contexts for decades, greatly shaping literacy theories and classroom practices. Within the past ten years, however, a large body of multidisciplinary research has begun to undermine the authority of this perspective by situating literacy in larger social practices.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1993 Constance C. Gerger

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.