Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos

Authors

  • Breno Augusto Diniz Pereira UFSM - Universidade Federal de Santa Maria
  • Carlos Wolowski Mussi

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Abstract

With the challenges impose for the new world reality and the need of eliminate distortions created for the extension which the Brazilian Post Offices adaptations wastaken, the ECT adopted ambitious objectives for next years. With the franchising system's reposition, the ECT hopes to reach great part of these objectives. However, in spite of the strategic dimension that the franchising system has in the ECT, exit currently conflicts between franchisee/franchisor relationships. This way, the main focus of this paper was toverify which is the influente of the organization's objectives in the conflicts interorganizacional between ECT and its franked agencies. Was verificated that the type of conflict interorganizacional is directly related with the divergences of organizationsobjectives. KEYWORDS: Interorganizacional conflicts; Organizacionais objectives; Franchising system.

Author Biography

Breno Augusto Diniz Pereira, UFSM - Universidade Federal de Santa Maria

possui graduação em Curso de Administração pela Universidade Federal de Viçosa (1997), mestrado em Administração pela Universidade Federal de Santa Catarina (1999) e doutorado em Administração pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2005). Atualmente é professor Adjunto da Universidade Federal de Santa Maria e Coordenador do Programa de Pós-Graduação em Administração (PPGA/CCSH/UFSM) . Tem experiência na área de Administração, com ênfase em Estratégia Empresarial, atuando principalmente nos seguintes temas: estratégia empresarial, competitividade, redes de empresas, conflitos interorganizacionais, comportamento interorganizacional. http://lattes.cnpq.br/8919338859562451

Published

1999-01-01

How to Cite

Pereira, B. A. D., & Mussi, C. W. (1999). Objetivos organizacionais e os conflitos interorganizacionais: um estudo de caso nas agências franqueadas da Empresa Brasileira de Correios e Telégrafos. Journal of Administration Science, 1(2), 36–48. https://doi.org/10.5007/%x