Taxicab: solving problems routine
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2016v9n2p177Abstract
This article presents results of a qualitative research conducted in the first semester of 2014 in a Geometry course, which aimed to answer the question: how students of a professional Masters in Mathematics Teaching, using didactic and technological resources to solve problems involving Taxicab Geometry? From an initial activity of location of points and building knowledge about the taxi’metric, it was proposed situations-problem real and distinct for every student to solve for some time and they meet at a workshop with the whole class. During the realization of this we resumed some solutions and we come to formalize the concepts of midpoint and mediatrix in Taxicab Geometry and its comparison with the same concepts in Euclidean Geometry. The representations of students, on squared paper and the help of GeoGebra in the resolution of the sequence of situations-problem activities, showed that such concepts were purchased and applied to fully satisfactorily.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY