The Marie Curie historical case: studying the potential of history of science to support pre-service teachers’ reflections on nature of science
DOI:
https://doi.org/10.5007/1982-5153.2019v12n1p351Abstract
This paper aims at discussing the contributions of a historical case about Marie Curie for supporting pre-service teachers’ reflections about Nature of Science (NOS). The historical case was drawn in the light of Allchin’s (2013) ideas about contextualised and functional nature of science teaching. The activities based on the case were developed in a class of Chemistry pre-service teachers from a Brazilian public university. All the lessons related to the application of the activities were audio- and video-recorded. From the ideas expressed by the pre-service teachers throughout the process, we discuss the relevance of this teaching approach to guide discussions about NOS aiming at promoting a functional understanding about science.Downloads
Published
Issue
Section
License
Direitos Autorais aos artigos da revista são do autor, com direitos de primeira publicação à revista. Devido ao fato de aparecerem neste periódico de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicações inicial nesta revista.
Alexandria: Revista de Educação em Ciência e Tecnologia. UFSC, Florianópolis, Santa Catarina, Brasil - - - ISSN 1982-5153 - - - esta obra foi licenciada com uma licença Creative Commons - Atribuição 4.0 Internacional - CC BY