Peer feedback assessment: Taking stock of its basics
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8026.2025.e102604Palavras-chave:
Book Review, Peer feedback assessmentReferências
Chang, C. Y. & Huey. (2016). Two decades of research in L2 peer review. Journal of Writing Research, 8(1), 81–117. https://doi.org/10.17239/jowr-2016.08.01.03
Dann, R. (2019). Feedback as a relational concept in the classroom. The Curriculum Journal, 30, 352–374. https://doi.org/10.1080/09585176.2019.1636839
Díaz Galvis, N. M. (2010). Peer editing: a strategic source in EFL students' writing process. Colombian Applied Linguistics Journal, 12(1), 85–98.
Li, M. (2021). Computer-Mediated Peer Response. In: M. Li, Researching and Teaching Second Language Writing in the Digital Age (pp 51–78). Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-030-87710-1_4
Li, M. & Reynolds, B. (2021). Academic emotions in giving genre-based peer feedback: an emotional intelligence perspective. Applied Linguistics Review, 000010151520200134. https://doi.org/10.1515/applirev-2020–0134
Yu, S. & Lee, I. (2016). Peer feedback in second language writing (2005–2014). Language Teaching, 49(4), 461–493. https://doi.org/10.1017/S0261444816000161
Zheng, L. Q., Cui, P. P., Li, X., & Huang, R. H. (2018). Synchronous discussion between assessors and assessees in web-based peer assessment: Impact on writing performance, feedback quality, meta-cognitive awareness and self-efficacy. Assessment & Evaluation in Higher Education, 43(3), 500–514.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2025 Rafael Zaccaron, Donesca Cristina Puntel Xhafaj

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.