Review: Sihra, Melissa. Marina Carr: pastures of the unknown. Palgrave, 2019
DOI:
https://doi.org/10.5007/2175-8026.2020v73n2p165Resumo
.Referências
Haughton, Miriam. "Woman’s final confession: too much hoovering and not enough sex. Marina Carr’s Woman and Scarecrow." Mortality 18.1 (2013): 72-93.
Leeney, Cathy, and Anna McMullan, eds. The Theatre of Marina Carr:" before Rules was Made". Dublin: Carysfort Press, 2003.
Murphy, Paula. "Staging Histories in Marina Carr's Midlands Plays." Irish University Review 36.2 (2006): 389-402.
O'Gorman, Siobhán. "Writing from the margins: Marina Carr's early theatre." Irish Studies Review 22.4 (2014): 487-511.
Sihra, Melissa, ed. Women in Irish drama: A century of authorship and representation. Springer, 2007.
Trench, Rhona. Bloody living: the loss of selfhood in the plays of Marina Carr. Vol. 20. Peter Lang, 2010.
Wallace, Clare. "Tragic Destiny and Abjection in Marina Carr's" The Mai, Portia Coughlan" and" By the Bog of Cats..."." Irish University Review 31.2 (2001): 431-449.
Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.