Breen, M (Ed.) (2001). Learner contributions to language learning: New directions in research.

Autores

  • Heliana Mello Universidade Federal de Minas Gerais

Resumo

The advances in the field of second (L2) and foreign (FL) language teaching and learning in the past two decades have been manifold, among these: acquisition theories that have emerged as a consequence of refinements in experimental and methodological tools; the shift of focus to approaches rather than methods in L2 and FL teaching; socio- interactionist studies’ emphasis on the ecology of the classroom, geared towards community building; and the questioning of teacher training paradigms by teacher development and education programs.

Biografia do Autor

Heliana Mello, Universidade Federal de Minas Gerais

Possui graduação em Letras pela Universidade Federal de Minas Gerais (1987), mestrado em Estudos Lingüísticos pela Universidade Federal de Minas Gerais (1990), mestrado em Lingüística - City University of New York (1992), e doutorado em Lingüística - City University of New York (1997). Atualmente é Professor Associado da Universidade Federal de Minas Gerais. Atua na área de Estudos Lingüísticos, com ênfase em Mudanças Gramaticais, Contato Lingüístico e Interrelações Linguagem, Cognição e Cultura. Atua também na área de Lingüística Aplicada com foco em Aquisição de Línguas e Estudos da Interlíngua.

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

2001-01-01

Edição

Seção

Resenhas