A few reflections on the subject of literature, English Language and the teaching/ learning process.
Resumo
The teaching of foreign languages has always worked apart from literature. The approach to the literary text, if (and when) made, is usually based on the use of simplified texts or stylistics. In the former case, the literary text simply stops being an authentic text to work merely as a tool for the learning of vocabulary (Brumfit and Carter: 1987). As far as stylistics is concerned, the situation is a little more complex. However valid the approach may be for linguistic purposes, if misused, it can become an enormous obstacle in the process of learning literature, especially in what refers to the students’ motivation.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1999 Izabel Brandão
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.