VanPatten, Bill. Input Processing and Grammar Instruction in Second Language Acquisition. Norwood: Ablex, 1996. Pp. Xiii + 177.

Autores

  • Deise Prina Dutra Universidade Federal de Minas Gerais

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Palavras-chave:

English Language, English

Resumo

This book, written for scholars and advanced students of second language acquisition (SLA) and teaching, links SLA theory and research with current pedagogical issues. It concentrates on describing an approach called processing instruction. This input-based approach favors focus on form activities which affect how learners utilize input data. Following an introductory chapter briefly covering the motivation for processing instruction, the second chapter explains the nature of input processing and how learners make formfunction mappings in the course of receiving input.

Biografia do Autor

Deise Prina Dutra, Universidade Federal de Minas Gerais

possui graduação em Letras Português Inglês pela Universidade de São Paulo (1989), mestrado em Lingüística - University Of Illinois At Chicago (1993) e doutorado em Lingüística - University of Florida (1998). Atualmente é professora associada da Universidade Federal de Minas Gerais, participa do corpo editorial das revistas "Revista Brasileira de Lingüística Aplicada" e "The ESPecialist". Tem experiência na área de Lingüística, com ênfase em Ensino Aprendizagem de Línguas Estrangeiras, atuando principalmente nos seguintes temas: inglês, língua inglesa, ensino de gramática, formação de professores, discurso de professores e lingüística aplicada.

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

1998-01-01

Edição

Seção

Resenhas