Vygotskian Approaches to Second Language Research provides an introduction to the Vygotskianperspective (also called "Socio-cultural Theory"- SCT) on second language (SL)

Autores

  • Gloria Gil Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5007/%25x

Palavras-chave:

English Language, English

Resumo

studies by presenting some studies which adopted this point of view to carry out different types of second language related research. The main tenet of Vygotskian Theory (Vygotsky, 1978, 1986) is that human cognition is socially developed and constructed; thus, this approach offers the possibility of bringing together the cognitive and social domains, traditionally separated in human sciences. The book can be divided into two parts: a theoretical Chapter 1, and nine chapters that report on empirical studies carried out within the Vygotskian perspective

Biografia do Autor

Gloria Gil, Universidade Federal de Santa Catarina

Gloria Gil é Professora Associada do Departamento de Línguas Estrangeiras da Universidade Federal de Santa Catarina UFSC. Publicou vários artigos relacionados ao ensino de línguas estrangeiras em vários jornais e revistas nacionais e interncionais. Em 2005, organizou o livro 'Pesquisas qualitativas no ensino e aprendizagem de língua estrangeira: A sala de aula e o professor', uma coletânea de trabalhos em co-autoria com seus alunos da Pós-Graduação em Inglês e Literatura Correspondente PPGI. Seus interesses de pesquisa são a sala de aula de língua estrangeira e a formação de professores de língua estrangeira.

Mais informações:Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

1998-01-01

Edição

Seção

Resenhas