Feedback on composition: a case study of a remedial sixth-grader
Resumo
This paper reports on a case study conducted in Brazil, aimed at investigating the relationship between what a Portuguese native-language teacher provided as feedback on compositions in a remedial sixth-grade class and what the students thought about and did with that feedback. The study called for the teacher to fill out a questionnaire and to provide verbal report protocol data while making comments on the composition of a selected student. The student also provided a verbal report protocol concerning his reactions to the feedback, and all the students in the class filled out a questionnaire about their handling of the feedback.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1993 Marilda C. Cavalcanti, Andrew D. Cohen
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.