Brooks/Jackson’s level Cleopatra: production and reception

Autores

  • José Roberto O’Shea Universidade Federal de Santa Catarina

DOI:

https://doi.org/10.5007/2175-8026.2000n39p95

Resumo

http://dx.doi.org/10.5007/2175-8026.2000n39p95

 

The influence which current views on dramatic theory and technique have exercised upon theatrical productions has long been the object of scholarly inquiry. Peter Brook’s The Empty Space (1968; rpt. 1990), for instance, can be a helpful tool in the study of Brook’s own 1978 Royal Shakespeare Company production of Antony and Cleopatra, with Glenda Jackson and Alan Howard in the title roles. The production followed by eight years the now legendary “circus” Midsummer Night’s Dream which Brook had staged for the RSC in 1970, and reviewers were virtually unanimous in praising the production’s innovative, swiftly-paced set.

Biografia do Autor

José Roberto O’Shea, Universidade Federal de Santa Catarina

Formou-se bacharel pela University Of Texas (1977), mestre em Literatura pela American University (1981) e PhD em Literatura Inglesa e Norte Americana pela University of North Carolina (1989). Realizou estágios de pós-doutoramento no Shakespeare Institute-University of Birmingham (1997) e na University of Exeter (2004). Atualmente é Professor Titular da Universidade Federal de Santa Catarina. Atua em pesquisa, orientação e docência nas áreas de Língua e Literatura Estrangeira Moderna, principalmente nos seguintes temas: Shakespeare, teatro, performance e tradução literária. É pesquisador do CNPq desde meados dos anos 90, com projeto que contempla traduções em verso e anotadas da dramaturgia shakespeariana.

Mais informações: Currículo Lattes - CNPq.

Downloads

Publicado

2000-07-01

Edição

Seção

Artigos