Comprehension-promoting strategies: the sum of the parts and the whole
Resumo
Previous research on reading for academic purposes has concentrated on strategies characterizing "the good" and "the poor" reader. Using various methods, researchers have tried to identify sets of strategies, which lead readers to success or failure in academic reading. This approach seems to assume that a given set of strategies may account for success or failure in reading, and that "poor" readers may be trained to adopt "good" reading behavior once they adopt the recommended set of strategies. Contrary to this approach, an in-depth mentalistic study of ten university candidates (Sarig, in press ) showed that readers differ in the sets of strategies which allow them to either succeed or fail in high-level reading tasks.Downloads
Publicado
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 1989 Gissi Sarig
Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution 4.0 International License.
A revista Ilha do Desterro publica artigos e resenhas inéditos, referentes as áreas de Inglês, Literaturas em Língua Inglesa e Estudos Culturais. Publica volumes mistos e/ou temáticos, com artigos e resenhas em inglês e português.
Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.